czwartek, 5 czerwca 2014

Zarywanie nocy

Sesja trwa i wielu studentów spędza noce pochylając się nad książką, dlatego przyjrzymy się wyrażeniom związanymi właśnie z zarywaniem nocy. Jak to powiedzieć po angielsku?


1. pull an all-nighter (inf.)- zarwać nockę

- nie spać przez całą noc ucząc się (zwłaszcza przed egzaminem) albo pracując
* all-nighter oznacza całonocne wydarzenie, a z czasownikiem do/have może oznaczać całonocne imprezowanie.

Przykład:
Are you going to pull an all-nighter before tomorrow's exam? Zamierzasz zarwać całą noc przed jutrzejszym egzaminem?

                                       Źródło zdjęcia



2. burn the candle at both ends (idiom) - zarwać noc (pójść późno spać i wstać wcześnie)

Może również oznaczać:
-wykańczać się (przez nadmiar pracy), brać za dużo na siebie
-przepracowywać się
-pracować od rana do nocy bez przerw
-regularnie chodzić późno spać i wcześnie wstawać

                                        Źródło zdjęcia


3. stay up - pójść spać później niż zwykle

stay up late/all night - nie iść spać do późna/ nie pójść spać

- to wyrażenie jest bardziej uniwersalne, bo przyczyną nie pójścia spać nie musi być nauka lub praca

Przykład:
I'll be late. Don't stay up and wait for me. Będę później. Idź normalnie spać, nie czekaj na mnie.

                                                            Źródło zdjęcia



4. until the small hours (idiom)- do wczesnych godzin rannych/późnych godzin nocnych

the small hours (of the morning) to godziny od północy do wschodu słońca

Przykład:
He was up until the small hours trying to finish his essay. Nie spał jeszcze nad ranem próbując dokończyć wypracowanie. 


                                                            Źródło zdjęcia



5. burn the midnight oil (idiom)- pracować/uczyć się do późnej nocy

Przykład:
I have an important exam soon, so I'll be burning the midnight oil. Niedługo mam ważny egzamin, dlatego będę uczył się do późna.

                                                         Źródło zdjęcia

9 komentarzy:

  1. Nie znałam tego pierwszego ale teraz na pewno zapamiętam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko, aż przypomniały mi się chwile egzaminów! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, nie znałam tylko pierwszego i ostatniego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Stay up late at night,regret it in the morning,do it over and over again"-perfect sentence describing me.I suffer every single morning and promise myself to change this killing habit... tonight😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już studia mam dawno za sobą, ale dokładnie to tak samo i u mnie wyglądało. Teraz właśnie uczę się języka angielskiego ponieważ uważam, że zawsze mi się on może przydać. Podoba mi się nauka z https://www.jezykiobce.pl/s/40/1000-slow-angielski-mp3 gdzie poznaję całą masę różnych słówek.

    OdpowiedzUsuń
  6. No ja jestem dopiero co na początku nauki języka angielskiego ale wiążę z tą nauką oczywiście wielkie nadzieje. Tym bardziej, że od całkiem niedawna uczę się języka angielskiego online https://lincoln.edu.pl/online/ i dokładnie wiem, że idzie mi to świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również zarywałam noce aby uczyć się języka angielskiego gdyż dla mnie jest to fajny język obcy. Nauczyłam się go bardzo dobrze i nawet teraz rozważam rozpoczęcie biznesu czyli szkoła językowa. Czytałam na stronie https://ceo.com.pl/jak-zalozyc-szkole-jezykowa-71288 że w sumie jest to możliwe i realne do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie samo uczenie się języka angielskiego jest bardzo fajne i jestem przekonana, że jest to bardzo dobry wybór. Natomiast jak ktoś ma w zamiarze założyć własną szkołę językową to n stronie http://www.wlasnybiznes.eu/ile-kosztuje-zalozenie-szkoly-jezykowej napisano ile może to kosztować.

    OdpowiedzUsuń